Volg ze alle zeven

Het werken in de winkel is leuk, maar kan helaas ook gevaarlijk zijn. Daarom behandelen we in zeven modules de belangrijkste aandachtspunten. Bovendien kun je een mooi en waardevol certificaat halen!

Hoe werkt het?

Volg de e-learnings en doe de toets.

Hoe doe ik mee?

Meedoen is heel eenvoudig en doe je als volgt:

  1. Klik op de button ‘ga naar de leeromgeving’ en je wordt doorgestuurd naar de plek waar alle e-learning modules staan.
  2. Je moet je hier registreren en een account aanmaken, zodat straks ook het certificaat op jouw naam komt te staan.
  3. Wanneer je alle zeven e-learning modules hebt gedaan, kun je de toets maken. Slaag je voor de toets? Dan kun je je certificaat printen.

E-learning; hoe lang duurt dat?

Je bent ongeveer 10 minuten per e-learning bezig. Iedere module bestaat uit een aantal onderdelen waardoor je de lesstof goed kunt onthouden. Denk aan, een online rollenspel, of een interactieve video. Daarna volgt uitleg en kun je een aantal oefenvragen maken.

Wanneer je alle e-learnings gedaan hebt, kun je de eindtoets maken. Zo kun je in je eigen tempo leren en de toets maken. Tot slot, slaag je voor de toets, dan kun je zelf je erkende certificaat uitprinten.

Certificaat; wat is dat waard?

De toets is ontwikkeld door een externe partij, KCH-ESS Examenservices. Zij zijn expert op het gebied van toetsing in de (detail)handel. Zo ontwikkelt deze partij veel toetsen voor heel veel ROC’s. Dat betekent dat je zeker dat jouw certificaat waarde heeft!

Modules; welke modules kun je allemaal volgen?

Bekijk hieronder welke online trainingen je kunt volgen. Bezoek daarna de leeromgeving en maak een account aan. Vervolgens kun je de trainingen op je eigen tempo volgen. Als je er klaar voor bent, kun je de eindtoets maken. Slaag je hiervoor, dan behaal je het certificaat ‘Dealen met agressie en geweld’.

Klantgerichtheid tegen criminaliteit

Klantgerichtheid als wapen tegen criminaliteit? Jazeker! Juist door klantgericht te werken voorkom je diefstal en is de kans dat klanten verbaal agressief worden veel kleiner. Hoe je dat doet, leer je in de online training.

Omgaan met verbale aggresie

Verbale agressie als gevolg van bijvoorbeeld een klacht is erg vervelend. Het kan bovendien snel escaleren naar gewelddadig gedrag. Hoe je het beste met verbale agressie om kunt gaan, leer je in de online training.

Veilig openen en sluiten

Openen en sluiten van de winkel ‘gevaarlijke’ momenten. Het zijn vaak de momenten waarop overvallers hun slag slaan. Gelukkig kun je hier iets aan doen om dit te voorkomen. Hoe je dat doet leer je in deze online training.

Veilig werken achter kassa en toonbank

Achter de kassa werken brengt grote verantwoordelijkheden met zich mee. Je hebt te maken met geld en bent daardoor ook in een kwetsbare positie. Hoe je die rol zo veilig mogelijk uit kunt oefenen, leer je in de online training.

Verkopen van alcohol en tabak

Soms moet je “nee” verkopen. Helaas leidt dat niet altijd tot begrip bij klanten. In deze module leer je meer over de regels en hoe je zo veilig mogelijk “nee” verkoopt, mocht je dat toch moeten doen.

Help, een overval

We hopen dat je hier nooit mee te maken krijgt. Het meemaken van een overval is een gevaarlijke en vaak traumatische gebeurtenis. Weten hoe je het beste kunt handelen tijdens een overval, kan je helpen om voorbereid te zijn, mocht het je toch overkomen. Dat leer je in deze online training.

Aanhouden van een winkeldief

Het aanhouden van een winkeldief is best spannend. De klant die steelt zou agressief kunnen worden. Hoe je het beste iemand kunt aanhouden, leer je in deze online training.

Het project VWW is tot stand gekomen op initiatief van FNV Handel en mede mogelijk gemaakt met een financiële bijdrage van SDF en ondersteuning van de Retailagenda. FHKN ondersteunt FNV in de uitvoering ervan.

Contact

0318 698 469