Page 2 - DNK
P. 2
VOORWOORD
Veilige
winkel
En? Nog veel gedoe meegemaakt in de winkel, de de juiste protocollen te volgen bij het openen en
afgelopen tijd? Lastige klanten? Stelende klanten? sluiten van de winkel en afstorten van geld. Door
Agressie? Geweld? Misschien zelfs een overval? trainingen te volgen zoals die over veilig werken
Nee, we maken er geen grap van. Vervelende in de winkel. Door… nou ja, wat we eigenlijk maar
voorvallen tijdens je werk in de winkel zijn een willen zeggen, óók door dit blad te lezen.
serieuze zaak. Met soms ingrijpende gevolgen.
Maar gelukkig zijn diefstal en geweld geen Deze DNK gaat in zijn geheel over veiligheid in
dagelijks terugkerende zaken. (en om) de winkel. DNK wordt gemaakt door
FHKN in opdracht van vakbond FNV Handel. Alles
Feit blijft dat je als winkelmedewerker een wat je hierin zal zonder meer bijdragen aan je
redelijke kans hebt vervelende mensen tegen verdere professionele ontwikkeling en daarmee je
te komen. Feit is ook dat je al op voorhand vakmanschap. Dus blijf ons lezen!
veel problemen kan voorkomen. Door klanten
vriendelijk welkom te heten. Ze aan te spreken Veel leesplezier
wanneer ze opvallend gedrag vertonen. Door
COLOFON
Realisatie: Amazing Media
DNK is een uitgave van FHKN in opdracht van vakorganisatie Teksten: de Schrijfzaak
FNV Handel en is bestemd voor iedereen die in de winkel Eindredactie: Kim de Keijzer
werkt. DNK verschijnt drie maal per jaar, staat in het teken Fotografie: Peter-Arno Broer, Doon van de Ven
van winkelveiligheid en vakmanschap en is gericht op zowel Vormgeving: Vanden Broele Productions
preventie als (na)zorg. DNK wordt mede mogelijk gemaakt met Redactieadres: Redactie DNK, p.a. FHKN,
ondersteuning van SDF (Stichting Detailhandelsfonds) en de Postbus 7001, 6710 CB Ede.
Retailagenda. E-mail: veiligindewinkel@fhkn.nl
2 DNK